portada

Šta sadrži dom svake milenijalke

Milenijalci su po prirodi kreativci. To znači da su poznati po razmišljanju izvan okvira i da ne robuju onome što je već izmišljeno i ustanovljeno. Kada je u pitanju kućni dekor, stil milenijalaca, pored inovativnosti i već pomenute kreativnosti, uključuje kombinovanje elemenata dizajna kako bi se stvorili funkcionalni prostori ispunjeni ličnim pečatom, koji ipak ne isključuju tradiciju, ali je koriste tako što je prilagođavaju sebi i svojim potrebama i željama.

Iako su milenijalke mlade devojke i još uvek se ne razumeju u složen svet dizajna enterijera, shvataju da u dekoraciji postoji jedno važno pravilo koje glasi: dopustite osećanjima da vode vaše izbore za dizajn. Za milenijalke, što se životnog prostora tiče, najvažnije je kako se u njemu osećaju .

Ako se ikada zapitate koje su osnovne karakteristike doma jedne milenijalke, dobićete kratak odgovor: autentičnost, karakter i ženstvenost u najslobodnijem i najličnijem poimanju ove osobine. Evo kroz koje se elemente ovakve karakteriste odražavaju:

 

Funkcionalni ali i skladni komadi nameštaja 

lifted bed

Milenijalke koje baš u ovo vreme postaju ekonomski i stambeno nezavisne, nisu uvek blagoslovene velikim prostorima, što znači ni ormarima i plakarima. Ali, one znaju kako da reše ovaj problem.

Njihovo tajno oružje su multifunkcionalni komadi – ili makar davenje komadima nameštaja više namena kada god je to moguće. Da bi što bolje iskoristili raspoloživi prostor, milenijalci u svoje domove unose nameštaj sa skrivenim odeljcima za odlaganje koji im pomažu da se otarase nereda, kao i da stvorie iluziju većeg prostora. Jednostavan primer su sve popularniji podignuti kreveti koji se nalaze iznad radnog prostora, ili recimo, sanduci koji služe i kao nameštaj za sedenje – setite se da smo napomenuli da milenijalci ne odbacuju stare izume, sve dok ovi imaju smisla i primenu za njih. U svakom slučaju, svaki komad nameštaja koji može imati neku fioku ili pregradu kao tajni adut, milenijalkama je blizak i mio.

 

Generacija „N“

„N“ u ovom slučaju znači “neutralno”.

raw2

Pod uticajem skandinavskog minimalizma, milenijalke su prihvatile neutralne i svetle palete boja među kojima dominiraju nijanse bele. Ovo ne znači da su se odrekle drugih boja, ali svakako znači da intenzivnije nijanse, u domu jedne milenijalke, imaju zadatak da unesu element iznenađenja u enterijer. Jedina boja na kojoj milenijalke ne škrtare prilikom dizajniranja je zelena, i to kroz biljke i cveće, jer ova generacija je generacija koja u svoj prostor unosi prirodu na koje god načine je to moguće.

 

Pravilo „manje je više“

style2

Iako milenijalci nisu vezani za isključivo jedan stil, minimalizam im jeste veoma blizak i ka njemu teže. Razloga što je tako je više, a prvi među njima je potreba ove generacije da uproste i pojednostave životno okruženje. Zato će se u stanu milenijalke naći malo nameštaja, ali će on biti originalan i autentičan, a sasvim je moguće da će, makar jedan komad, biti napravljen od drveta u sirovom stilu.


Povratak umetnosti

rowstyle

Uprkos odrastanju u eri društvenih mreža i pop-kulture, ili baš zahvaljujući tome, milenijalke prepoznaju važnost i lepotu umetnosti. Na njihovim zidovima vise elegantni i ukusni radovi, na policama se nađe po koja figurina koju su donele sa nekog putovanja. Umetnost u kućnom dekoru devojkama ove generacije pruža priliku da izraze svoj karakter i senzibilitet – jer kod milenaijalaca je poštovanje i isticanje ličnosti prva među bitnim temama.

 

Samo nek je “up to date”

trendy

Iako smo u par navrata napomenuli da milenijalci ne robuju nijednom trendu, ipak postoji jedan kome se priklanjaju. To je trend da su uvek u trendu J Ni ovo ne iznenađuje, jer hteli to ili ne, Instagram profili koje su zapratile još onomad kad su uređivale svoj stan, svakog dana izbacuju po nekoliko (desetina) fotografija. Ovo ne znači da će milenijalke svaki dinar potrošiti na kupovinu stvari za kuću koje su u trendu, ali znači da ćete u njihovom domu zateći detalje koji su “in” i koji su, da ponovimo, izraz njihove kreativnosti.

 

A, za kraj, pravilo broj 1: nežnost je uvek u modi…

tenderstyle

Da se razumemo, nežnost nije svojstvo novog doba, ali nove generacije otvorenije nego “starija ekipa” pokazuju koliko im je nežnost bitna. Zato ćete u njihovim domovima videti pronaći mekanih jastučića, ćebad od nežnih materijala, mekane pokrivače, sveće, osvetljenje toplih boja…

Ove mlade žene, milenijalke, još uvek nisu pokazale sve svoje kreativne potencijale. Naprotiv, tek su stasale i počele da uče o životu, pardon enterijeru, i da naučeno prenose svima nama. Zato smo ubeđeni da su pisanja i dekorisanja u njihovom stilu tek u godinama pred nama.