zen4

Enterijeri inspirisani putovanjima

Sav taj užitak koji dobijemo na odmoru ne dugujemo samo poseti i upoznavanju neke destinacije, iako jeste tačno da nam dušu puni klima, atmosfera, predeli, ljudi i specifičnosti koje tada doživljavamo. Ipak, ne treba zanemariti ni udobnost, lepotu i specifičnost smeštaja prilikom putovanja, jer i taj faktor ima udela u celokupnom utisku. Makar tako tvrdi više od dve trećine (69%) putnika koji su učestvovali u studiji koju je napravio Booking, i koji su tom prilikom izjavili da im smeštaj igra bitnu ulogu tokom putovanja.

Zašto smo uopšte odlučili da ovo podelimo sa vama? Poenta je da se ovaj osećaj može produžiti i možemo uživati u dobrom dizajnu enterijera, čak i ako više nismo na tom mestu koje nas je oduševilo, ali koje želimo da svakodnevno osećamo i u svom domu. Ova ista Booking studija , iznedrila je informaciju da je 19.000 putnika koji su koristili njihove usluge, upravo tako postupilo: uredili su svoje domove inspirisani stilom smeštaja u kome su bili na prethodnom putovanju.

 

Booking je napravio klasifikaciju najzastupljenijih, za putnike inspirativnih stilova, a mi je sa vama sada delimo, redosledom kojim su glasali anketirani putnici:

1. Na prvom mestu je mediteranski stil

Nismo nimalo iznenađeni što je tako, jer ovaj svevremeni stil, i kada se vratimo svakodnevnoj rutini, budi uspomene na dane provedene na moru, na dane koje smo provodili opušteni, zagledani u u pučinu i očarani bojama, mirisima i ukusima morskih predela.
Evo koje elemente putnici najčešće prenose u svoje domove : mozaik pločice, prirodne tkanine kao što je lan, prirodne boje među kojima prednjači plava i drveni nameštaj, kao i terakota podove.

m1

m2

2. Na drugom mestu je skandinavski stil

Ovaj stil karakteriše jednostavnost, minimalizam, praktičnost i lepota. On je jasan i čist, čini prostor svetlim i prostranim, i zato je mnogima blizak. Svetlo drvo, jasni oblici i zaobljene završne obrade nameštaja daju osećaj topline u domu i sprečavaju mogućnost postizanja hladnog ambijenta. Nije ni čudo što je usvojen širom sveta.
scandi1

scandi2

scandi3

3. Rustični stil u stopu prati “konkurenciju”

Rustični ili ruralni stil je definisan estetikom maksimalizma, upotrebom robusnog drveta i otpornih podova, napravljenih od prirodnih materijala kao što je kamen. Boje nameštaja su, u skladu sa stilom, prirodne, a dominiraju zemljani tonovi, zelena, boja cigle… Svi ovi elementi obezbeđuju toplinu i udobnost: u seoskom domu ništa nije previše delikatno i sve ima zastareli izgled, što doprinosi romantičnom i nostalgičnom ambijentu.

rst1

4. Zen u probranoj petorci

Japanski enterijeri su poznati po svojim jednostavnim oblicima i funkcionalnosti. Logično je što je tako, jer je ovaj stil, zen, izgrađen pod uticajem estetike budizma, koja je izuzetno svedena. Japanci su poznati širom sveta po genijalnoj sposobnosti da maksimalno iskoriste prostor, kao i po svojoj filozofiji da svi objekti moraju imati specifičnu upotrebu. „Manje je više“ – prvo pravilo u japanskim enterijera, kao i neutralne boje, topli prirodni tonovi i jednostavne linije, više su nego dovoljan razlog zašto se ovaj stil uređenja prenosi po celom svetu.

zen1

zen2

5. Solidna petica – urban šik

Veliki prozori koji omogućavaju spektakularan pogled, zidovi od cigle, drveni podovi … Ovo su glavni elementi bilo koje kuće koja se odlikuje urban šik dizajnom. Otvoreni i prostrani ambijenti, nameštaj koji odiše stabilnošću i jačinom (ne mora nužno da bude glomazan), dizajnirani predmeti i umetnička dela kao dominantan detalj – ovo je univerzalna konstanta urbanog luksuza i zato se i prenosi u mnoge domove.
urb1

Ostali stilovi koji su ostavili trag putnicima iz celog sveta su: pariski vintidž, boho i boho šik, eklektički i rou stil – koji ipak ne pripada japanskom zenu, iako mu se umnogome približava.
Više od polovine (56%) putnika navodi da dizajn enterijera u kome su boravili tokom odmora jeste uticao na njihov izbor prilikom narednog dekorisanja doma. Jedan od pet putnika (21%) kaže da su ih inspirisali odlasci u mesta sa originalnom dekoracijom, a gotovo 3 od 10 ispitanika (27%) je izjavilo da je kontakt sa drugim kulturama i načinima života u toku  praznika ostavio najjače utiske.
viaje

Na stranu sva istraživanja, mi želimo da vam kažemo da unošenje drugih destinacija u kuću ne mora da uzrokuje velike promene u već postojećoj dekoraciji. Često su dovoljni samo ukrasni predmeti pa da kuća već poprimi duh željene destinacije. To ljudi znaju i osećaju, pa je zato i sasvim logično što su rukotvorine i zanatlijski predmeti određene kulture najprisutniji detalji koje turisti  nose sa sobom nakon putovanja, a slede ih mali suveniri kao što su magneti, umetnička dela, tkanine i tekstil, kao i posuđe i escajg.

zen3

A vi, šta ste vi uneli u svoj dom sa poslednjeg putovanja? :)

 

Izvor: Decoracion Tendencias

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>