slika4

3 jednostavna pravila dekoracije radnog prostora u kući

Mnoge su prednosti rada od kuće, ali ima i nedostataka. Ako je rad od kuće vaša radna opcija u ovom trenutku i odlučili ste da napravite svoj radni prostor, morate pažljivo razmišljati o tome gde i kako ćete to učiniti. U suprotnom biste mogli da napravite grešku i stvorite sebi radni prostor koji vam se ne sviđa, a to vam neće pomoći da radite bolje.

Mnogi misle da su oni koji rade od kuće privilegovani. Da su u svakom trenutku vlasnici svog vremena i da imaju mogućnost da rade ili ne rade po svojoj volji, da nemaju raspored i da, sredinom radnog dana, mogu da ostave sve poslovne obaveze i posvete se kućnim aktivnostima, i da čak na taj način dobijaju još više slobodnog vremena. Ovom prilikom ćemo zanemariti činjenicu da su ovakva mišljenja pogrešna i da je realnost mnogo drugačija i skoncentrisaćemo se na želju svih koji rade od kuće da u domu naprave svoj  radni kutak.

Odmah na početku da istaknemo da se ne radi samo o postavljanju stola, stolice i računara. To jeste osnova prostora za rad, ali ako želite prijatan radni ambijent, morate imati na umu još ponešto. Prvo, prostor mora biti ugodan za rad i ujedno praktičan. U suprotnom, jedino što ćete dobiti jeste da vam se smuči kuća i jedva ćete čekati da pobegnete odatle.

Evo najvažnijih pravila koja treba imati u vidu prilikom opremanja prostora za rad od kuće, kao i nekoliko ideja koje će vam u tome pomoći.

slika5

1.Vodite se principom jednostavnosti

Čak i ako vi to tako ne doživljavate, činjenica je da vam smireni i jednostavni prostori pomažu da se bolje koncentrišete na bilo koji zadatak koji morate da obavite. Dakle, jedan od uslova za prijatan i funkcionalan radni prostor jeste da on bude jednostavno mesto, svedeno i bez mnogo šarenila.

Iz tog razloga, a pre svega ako nemate posebnu prostoriju za kancelariju, već vaš radni sto mora biti u nekom delu dnevne ili spavaće sobe, savetujemo vam da pribegnete minimalizmu i otklonite sve nepotrebne stvari. Zapitajte se šta vam je zaista važno i sasvim je u redu da to budu samo sto, stolica i računar.

Ako postoji još jedan predmet ili komad opreme koji treba da imate na raspolaganju, uključite i njega. Samo da znate, treba da budete veoma odlučni i samokritični i da maksimalno smanjite broj stvari koje ćete imati na stolu. Što ih manje imate, to će vam biti prijatnije. Za sve ono što ne mora da stoji na stolu, dva jednostavna drvena postolja i dve male police mogu biti sasvim dovoljne za odlaganje raznih materijala.

slika 1
2.Pronađite sopstveni stil

To što vaš radni kutak ne treba da bude opterećen stvarima, ne znači da ne možete imati svoj vlastiti stil. Naprotiv, dekorisanje prostora stvarima koje volite, materijalima ili bojama koje vas nadahnjuju, biće odličan način da pomognete sebi da budete još produktivniji, jer ćete se osećati mnogo prijatnije.

Na primer, ako ste zaljubljenik u nordijski  stil, onda dekorišite svoj radni prostor u skladu sa pravilima ovog stila. Nabavite nameštaj od svetlog drveta i kombinujte belu boju sa nežnim tonovima. Ako je, pak,  vaš omiljeni stil vintidž, nabavite lep sto iz pedesetih.

slika2

3.Red na stolu

Red je osnovni uslov za stvaranje adekvatnog radnog prostora. Podstiče koncentraciju i pomaže da radite više i bolje. Zato na stolu treba da stoje samo stvari koje su vam često potrebne u toku radnog dana.

Sve što treba da skladištite, klasifikujete, s vremena na vreme konsultujete, odlažite na unapred definisano mesto za to. I kada se jednom odlučite gde šta stoji, nemojte bez preke potrebe menjati mesto materijalu. Na taj način ćete uvek znati gde se određena stvar nalazi, te nećete gubiti vreme a ni živce na traženje. Ako nemate mesta za komodu ili police pored stola, razmislite o visećim policama na koje može stati mnogo, a dodatno vam svojim izgledom mogu i ulepšati radni prostor.

slikaova

Na radnim mestima u kući red dobija sasvim drugačiju dimenziju, usudićemo se da kažemo da postaje još važniji nego u domu iz kog se ne radi. Ako imate dovoljno sreće da imate slobodnu sobu u koju ćete smestiti sopstvenu kancelariju, sjajno! Ali ako je vaš radni ugao u dnevnoj sobi ili u spavaćoj sobi, pitanje reda postaje relevantnije. U ovim slučajevima, morate pronaći rešenje da ostavite čist i uredan prostor kada završite sa radom. U suprotnom, osećaj nereda će se preneti na čitav boravak.